miércoles, 21 de octubre de 2009

PIC DE L’ESTANYÓ – PIC DE LA CABANETA

Dia 4 d’octubre sortida del CAM a Andorra. S’estrenen l’Alba i la Núria com responsables de la sortida, som 20 persones amb l’objectiu de passar-ho bé i compartir una jornada de muntanya. Alguns hem marxat el divendres després de dinar per visitar alguna botiga.....d’esports!!!! Sis del grup hem triat d’allotjament l’Hotel el Serrat aprofitant una bona oferta de preu a mitja pensió que ha valgut la pena.

Quedem a les 9 del matí al pàrquing de Sorteny, fa una bona fresca, el vidre del cotxe és ben glaçat i el termòmetre marca 3º, no hi ha cap núvol i promet un dia de sol i bona visibilitat. Després dels petonets i les abraçades ens posem en marxa direcció al refugi de Sorteny. El camí és ben marcat i puja suament, els colors de tardor envaeixen la vall. Abans d’arribar al refugi agafem un camí a la dreta que arriba fins el llac de Sorteny, el voregem per la seva esquerra i seguim pujant fins el llom oest, ara la pujada ja és més dreta. Carenegem fins el coll, fem una aturada per agrupar-nos i fer una mossegada, hi ha gana. També aprofitem per fer un tast dels “trencaigües” i la bota.

Les vistes són magnífiques, tenim la Pica i l’Aneto a l’horitzó, Pas de la Casa i bona part d’Andorra als nostres peus. Ara que anem “contents” enfilem l’últim tros fins el cim. Dalt del cim, estelades, escuts del centre, paciència per fer la foto del cim tots junts....i apa! altre cop avall fins el coll que ens ha de portar al inici del llom del pic de la Cabaneta, on tenim unes vistes dels estanys de la vall del Riu. Dalt del cim de la Cabaneta hi ha poc espai per tanta gent, però el dia és magnífic i les vistes també.

Baixem per una tartera dreta, amb marques grogues que van vorejant la paret, alguns ens allunyem del camí i entrem de ple a la tartera. Al final de la tartera ens reunim per agafar el camí de HRP que passa pel refugi de Sorteny i d’aquí al pàrquing. Han estat 7 hores de camí amb aturades, tenim ganes de treure’ns les botes i calçar-nos les sandàlies.
Tonem a casa contents, una mica cansats i amb moltes ganes de tornar-hi. Éxit de sortida i diada de tardor molt soleiada. Fins aviat colla!!!