martes, 16 de febrero de 2010

De Tuixént al Padró amb esquís (Tossa Pelada i Padró dels Quatre Batlles)

Desafiant temperatures baixes i amb moltes ganes de tornar-me a calçar els esquís deixem el cotxe a l'aparcament de l'estació de Tuixén-La Vansa i enfilem el tallafocs.

Sota un sol enlluernador, el Pedraforca i el Cadí ens mostren el seu mantell blanc. Fa un fred que pela, anem ben abrigats però aviat ens comença a sobrar roba.

La neu brilla a contrallum i gaudeixo de la pujada. Travessem la pista d'esquí un parell de cops, avui hi ha una neu fantàstica per fer fons i molt poca gent. Ens endinsem al bosc on la neu ja no es trepitjada per la màquina com al tallafocs, només i ha traces de esquís i raquetes.

Anem pujant entre pins i penso que per baixar potser no estaré tant contenta com ara. Arribem al Pla de l'Arp i el travessem per endinsar-nos al bosquet que ens portarà al coll.

Quan hi som a prop, un airet fi i ben fresquet ens recorda que el dia és gèlid, fem una petita aturada per fer un glop i posar-nos roba d'abric.

Arribem a la Tossa Pelada tot seguit, moment per fer petar la xerrada amb un xicot de Guissona, menjar un tall de coca amb xocolata, té calent, la foto i seguir cap l'altre cim.

Per arribar-hi baixem una mica, planegem per un munt de pedres, sense esquís, un cop esquivades me'ls torno a posar fins el cim.

Ja som al Padró dels Quatre Batlles, el termòmetre marca -8º, només tinc una mica de fred a les mans, les escalfo fent el ventilador. Trobem gent de Manresa, gaudim de les vistes cap a Pirineus, Cadí i veiem la gran catifa de boira cap el sud.

Preparem el descens amb precaució per la gran quantitat de pedres escampades. Flanquegem la Tossa Pelada pel Prat d'Estivella i acabem enllaçant amb un trosset de pista del Port del Compte. Sortim de la pista i ens posem les pells per remuntar fins el Pla de l'Arp cap el tallafocs.

"Esquí Alpí o Esquiva el pí"

Comencem la baixada pel bosc, ens trobem el xicot de Guissona que puja, ens aturem a comentar la jugada i seguim baixant. El camí és estretet, el bosc és atapeït d'arbres, baixo amb precaució i no ho trobo tant difícil com pensava...."esquí al pi" al final acabo al terra. Sortim del bosc i el tallafocs ens posa amb safata una fantàstica baixada amb una bona neu. Arribem contents, hem gaudit d'un fred San Valentí però amb l'escalfor d'una jornada radiant i plena d'il•lusió.