martes, 9 de febrero de 2010

Esqui de muntanya a la Tossa Plana de Lles








Després del curs d'iniciació a l'esqui de muntanya de la FEEC i d'algun que altre desengany he decidit continuar posar a prova les meves escasses habilitats en aquesta modalitat. He triat un cim que ja he fet a peu i fàcil, per poder-me treure l'espineta. Consulto amb l'Antonio, la proposta i posem fil a l'agulla. Dissabte matinem i cap a l'estació d'esquí nòrdic de Lles, estic molt motivada.


El dia es lleva amb núvols rogencs i temperatura de -5º i vent. Arribem al aparcament, el cim es tapat, cauen volves de neu. Esmorzem ens equipem i comencem a pujar pel bosc. Hi ha una fina capa de neu nova, continua nevant, tenim els núvols a sobre.




Quan arribem al Pradell travessem la pista de fons (autopista) i continuem dins el bosc. Estic molt concentrada, vaig fent la pujada poc a poc. Al sortir del bosc el vent es fa sentir de valent, hi ha cops forts i remolins.







L'Antonio comenta que continuarem una mica més i valorarem si fem cim o no. Procuro no escoltar el que diu, piquem una mica de xocolata amb coca i continuem, tinc molt fred a les mans i la cara plena de gotes mig glaçades.

Trobem forces plaques de glaç, neu dura i ventada. Al cap d'una estona s'obre una mica i veiem el cim, el Cadí i tots els cims propers però el vent fa caure a l'Anonio, se li emporta un pal...un tros avall, deixa la motxilla i el va a buscar, tinc que ajupir-me una mica per no caure i agafar-li la motxilla que marxa tota sola, sembla que tingui cames.









Falta molt poc pel cim, un cop a dalt fa un vent impossible, la foto i avall. Començo la baixada i m'hi sento bé, mica a mica vaig baixant, fins arribar al bosc.




Aquí ja estic molt cansada, se'm fa llarg. Arribem al Pradell i continuem fins trobar el trencall de la pista de fons que va pel GR i ens fem un fart de remar....arribo al aparcament feta "mistos".....però molt contenta!










 He fet cim i he baixat amb els esquís, malgrat el temps advers. Continuaré insistint a veure si n'aprenc una mica.

Dissabte 6-02-2010

1 comentario:

  1. Mooolt bé, Eli. M'agrada veure que no ho deixes. Jo diumenge vaig fer el Pedrons. Quan el tingui posat al meu blog ja t'ho faré saber. Ara estic acabant el llistat de cims per passar-vos-ho a totes.

    ResponderEliminar